Ugrás a fő tartalomra

Keresztelési árajánlat

 Mire gondolt a költő?
A középiskolai irodalom órák legzsibbasztóbb kérdése köszönt vissza 
ebben a telefon beszélgetésben.
Amikor az illetékes úr felhívott, és udvariasan bemutatkozott,
még nem is sejtettem, hogy eddigi életem legnagyobb aranyköpését
hallom mindjárt.
A második mondat ugyanis így hangzott:
 - Keresztelésre szeretnék árajánlatot kérni!
Mindezt halálos komolysággal. 

Természetesen udvariasan elmondtam neki, 
hogy ez azért még mindig nem fogyasztási cikk, 
amúgy is ingyen van, szóval ebben a formában nem tudok 
pontos információval szolgálni. 

Kicsit később - az első sokk után - kezdtem el gondolkodni,
mire gondolhatott esetünkben a költő?

Eljátszottam a gondolattal, vajon milyen konstellációban
adhatnék árajánlatot?

Itt van mindjárt az a verzió, hogy keresztelő, pap nélkül,
mondjuk 10.000 - ért. Adjuk a templomot, a vizet, és ő hozza a gyereket.
(esetleg ennek turbó verziója, hogy a gyereket is én adom, de az már feláras!)

Aztán lehet olcsósítani még, hogy keresztelő, pap és víz nélkül, 
ezt megszámítom 8 ért, de csak akkor, ha bejön a templomkulcsért...

Végül a legegyszerűbb: a lapra szerelt verzió,
az otthon végezhető keresztelő. 
Se templom, se víz, se pap, csak adok egy licenc kódot,
amit bepötyögve egy youtube videón megnézheti, hogy kell csinálni,
és otthon lemásolja...ezeöccá? 😉
(ezzel az ötlettel egyébként lehet betörök az IKEA beszállítói közé!)

Nevetünk ezen, de ez a szomorú valóság.
Az utolsó forma nekem meg kimondottan hajaz a COVID alatti
tv közvetítéses úrvacsorára...szóval van, létezik ilyesmi!

Ezek ellenére én konzervatív módon maradnék a hagyományos ingyenes,
verziónál, pappal, templommal, gyülekezettel, vízzel,
ahol a lényeg igazából az, hogy a Krisztusban való hittel gyere közénk!



Megjegyzések